VidenMatch i pressen

Børsen den 18. januar 2012: Videndeling som våben

 presse 2012-01-18 borsen

Udpluk fra artikel (citater fra Børsen den 18. januar 2012 side 17):

  • "Danmark har høje lønninger og kort arbejdstid. Det eneste, vi kan slå kineserne og mange andre lavtlønslande på er, hvis virksomhederne deler viden på højt plan – og hurtigt omsætter viden til handling. Det er faktisk vores sidste bastion," siger Mikkel Smith.
  • Han tilføjer, at formålet med det nye netværk er, at danske virksomheder skal dele både gode og dårlige erfaringer for at lære af  hinanden og på den måde styrke konkurrenceevnen.
  • Det nye i Videnmatch er bl.a., at der laves store netværksgrupper, der efterfølgende bliver delt op i små matchgrupper. På den måde kan deltagerne arbejde målrettet med deres nye viden med ligesindede.
  • "Hvis en virksomhed ikke deler viden, risikerer man fartblindhed og ubegrundet selvtilfredshed. Når man deler viden, fører det til en ydmyghed, og det er vigtigt og afgørende i rejsen som virksomhed," mener Klaus Petersen.
  • "Nogle ser viden som magt. Men deler jeg min viden med en gruppe, får jeg mindst ni andre versioner af sagen med hjem. På den måde bliver ens egen viden stærkere, og virksomheden bedre rustet til konkurrence," fastslår Mikkel Smith.

Læs hele artiklen i Børsen den 18. januar 2012. Vi kan desværre ikke indsætte et direkte link.